Reklamacje i Zwroty

Jak postępować w sytuacji reklamacji lub gdy zakupiony towar nie działa?

Jeżeli zakupiony Towar objęty jest gwarancją, Klient może skontaktować się bezpośrednio z najbliższym i najłatwiej dostępnym dla niego serwisem producenta:

  • Wykaz autoryzowanych punktów serwisów producenta znajduje się w dokumencie gwarancyjnym lub na oficjalnej stronie internetowej, a także infolinii producenta. Szczegółowy opis warunków gwarancji oraz wszelkie informacje niezbędne do ich wykonania są umieszczone w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do zakupionego towaru.
  • Sprawdź na stronie producenta czy zakupiony przez Ciebie towar posiada gwarancję producenta ‘ door-to-door’. Potrzebne informacje znajdziesz na stronie internetowej producenta lub infolinii. 

„ Door to door” Serwis gwarancyjny niektórych firm oferuje odbiór wadliwego sprzętu przez zamówionego kuriera. Zostaje on naprawiony w autoryzowanym punkcie serwisowym, a następnie dostarczany do zakupującego w to samo, wskazane miejsce. Wszelkie koszty zostają pokryte przez serwis producenta.

Aby skorzystać z tej opcji należy:

  • Skontaktować się w wybranym serwisem producenta
  • Podać informacje na temat numeru seryjnego produktu oraz podać numer dowodu zakupu.
  • Ustal szczegóły dotyczące usterki oraz odbioru Twojego sprzętu (adres).
  • W zależności od usterki serwis trwa do 14 dni.

Jest również możliwość zgłoszenia wady fizycznej ( niezgodność zakupionego towaru z umową) lub prawną towaru w sklepie przesyłając na podany adres:

markan-agdrtv.pl

Markan-Tronic Andrzej Chojnacki,

ul. Górnośląska 15a

99-300 Kutno

Opracowane wzory reklamacyjne dotyczące towarów:

Reklamacja - wymiana towaru

Reklamacja - naprawa towaru

Zwroty

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „ Ustawa o prawach konsumenta” klient ma możliwość bez podania konkretnej przyczyny odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty dostarczenia przesyłki. Jednak z zaznaczeniem, iż towar nie może być w żaden sposób zniszczony i użyty. 
Klient może spodziewać się zwrotu gotówki w ciągu 14 dni od daty przyjęcia towaru w naszym punkcie, na wskazany przez niego rachunek bankowy. Zwracany towar powinien zostać odesłany wraz z paragonem fiskalnym lub fakturą VAT. 

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinni Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia ( np. pismo przesłane na nasz adres tradycyjną pocztą lub pocztą elektroniczną). 

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informacje dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu od odstąpienia od umowy.

Wyjątki do odstąpienia od zawartej umowy na odległość według art.38 ustawy o prawach konsumenta

Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:

  •          Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  •          Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz  dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość